welcome..!! thank you for your goodness to visit my blog! don't forget to follow this site! and leave some words and your link..insha Allah I'll follow yours back..

Allah mengabulkan cita2 ku,,,,,

bismillahirrahmanirrahim,,,,,
alhamdulillah,,, sekali lagi,, Allah menunjukkan kasih Nya kepadaku,,,,, tapi sayang,,,aku terlewat menyedarinya,,,,
tapi kini,,, aku sedar akan perkara itu,,,, subhanallah,,,,, walaupun hanya untuk sementara,,,, tapi hakikatnya,, Allah telah memperkenankan cita2 yang telah kutanam sejak aku berusia 7 tahun lagi,,,,,
mungkin pada masa akan datang,,, aku x berpeluang untuk menjadi seorang guru,,, seperti sekarang,,, tapi sekurang2nya,, ALLAH menjadikannya nyata pada masa ini,,, dan andai aku tidak berpeluang untuk menjadi seorang guru pada mase mendatang,,,,maka tidak akan wujud dari mulutku,, bahawa Allah tidak memakbulkan cita2 ku,,,,,
 kerana Allah lah,, perancang dan pelaksana terbaik,,,,,Dia yang Maha Tahu segala yg tersirat,,,

di sini,,ana nak mengajak pada semua yang sudi menigintai post ini,,, bersyukurlah atas ape yang telah ditakdirkan buat kita,,,,, bersangka baiklah,, atas ape yang Allah tentukan,,,, even kita tidak menyukainya,,,
kerana,,, sesuatu yang kita tidak sukai itu,,mungkn ia salah satu perkara yang baik untuk diri kita,, sedangkan tiada mustahil,, sesuatu yang kita sukai itu,,, adalah perkara yang tiada baiknya buat diri kita,,, yang penting adalah,, percayalah pada Nya,,,,insya Allah,, kita akan jadi hambaNya yang paling bersyukur dan redha akan takdirnya,,,wallahu a'lam,,,
SELAMAT MEMBACA..!! -hikmah hayat-

No comments:

Post a Comment