welcome..!! thank you for your goodness to visit my blog! don't forget to follow this site! and leave some words and your link..insha Allah I'll follow yours back..

seorang MAHASISWA

Aku..seorang MAHASISWA.

mahasiswa yang sedang mencari nur ilmiah itu,

yang mana ia tidak mencariku,

tapi dicari oleh aku.


Aku..seorang MAHASISWA.

mahasiswa yang mencari nur fikrah yang padu

dan benar,

yang mana ia tidak mengekoriku,

tapi ia menunggu untuk aku menguasainya.


Aku..seorang MAHASISWA.

mahasiswa yang menjadi harapan mereka

yang berharap,

ayah,ibu, kakak,abang,adik,jiran,dan masyarakat,

mereka menunggu kepulangan yang bermakna dariku..


Aku..seorang MAHASISWA.

mahasiswa yang tidak sanggup untuk meranapkan

sayung harapan mereka..

setelah bertahun-tahun mencurahkan baja untuk

aku semai dan membuahkannya..


Aku.. seorang MAHASISWA.

mahaiswa yang perlu bertanyakan pada diri sendiri,

'siapa aku untuk tidak mahu memegang amanah

sebagai seorang MAHASISWA..'

kerana aku yang meilih jalan itu..


Aku..seorang MAHASISWA.

mahasiswa yang wajib menyedari

bahawa di bahu kanan dan kirinya

tiada lain melainkan tanggungjawab yang

bukan kecil untuk tidak dipandang enteng.


Aku..seorang MAHASISWA.

mahasiswa yang di hadapannya sedang beratur

anak-anak bangsa yang memerlukannya..

anak-anak yang juga bakal mewarisi tempatnya

untuk memandu negara dan bangsa..


Aku..seorang MAHASISWA.

mahasiswa yang di belakangnya tersemi berjuta harapan

yang menuntun kejayaan dan 'tajdid' darinya

tajdid yang mampu mengeuarkan mereka dri belenggu

yang menhancurkan aqidah dan masa depan mereka.


sedarlah wahai MAHASISWA.! mereka di luar sana sedang menunggumu untuk berjaya..

dan bukan menantimu yang sedang berkhayal di dunia nafsumu..

bangkitlah dari tidur untuk mengejutkan mereka yang sedang menantimu dalam kelenaan yang panjang..

wallahu a'lam..


SELAMAT MEMBACA..!! -hikmah hayat-

No comments:

Post a Comment